Monday, April 2, 2012

Sentiasa di Sisi

Assalamualaikum ,awakawak semua..lama kita tak update blog kan? cik ecah kita dah bising kata kita malas update..
tibatiba tadi balik sekolah terasa nak update blog pulak..bukan nya apa,nak melepaskan segala stress kat dalam otak..aku tak tahu kenapa,sejak menjak ni aku asyik stress je..PMR la katakan..

tau tak tadi aku terlalu stress sampai nak nangis..time tu la baru nak ingat Allah,baru pandai nak sebut nama Allah..sebelum ni? lupa?lepas dah mengadu mcm2 kat Sang Pencipta td,aku tiba2 ingat aina pulak...so aku buat la apa yang aina selalu buat .. letak tangan kat dada pastu  cakap sorang2 "ain,you'll be fine..everything will be alright"

Allah Maha Mendengar

sebenarnyakan bila kita cakap sorang2 masih ada yang mendengar..setiap apa yang kita  membebel sorang2 ke,masih ada yang mendengar which is Allah s.w.t.. even bila kita cakap dalam hati sekalipun Dia akan dengar..sebab tu la bila kita rasa lonely ke,takde sape nak layan kita ke..kita kena ingat masih ada yang menemani korang dengan penuh setia..
oh and jangan la pulak bila Dia uji sikit korang dah meradang,takleh terima kenyataan la apela..macam yang kita semua tahu "setiap yang berlaku ada hikmahnya"..mungkin Dia uji kita camtu supaya kita boleh jadi lebih kuat,tabah or mungkin kita diuji utk menyedarkan diri kita daripada kelalaian..so tak payah la kita nak buruk sangka dengan Allah..think positive dude..


so last,selalu lah berdoa eh..inshaALLAH akan dimakbulkan..kalau bukan sekarang pon mungkin lain kali Allah makbulkan,mungkin jugak time akhirat  nanti baru dimakbulkan,kita tak tahu tu..tapi apa yang kita tahu  is Allah sedang mendengar doa kita..even doa tu tak dimakbulkan pon Dia maasih mendengar.InshaALLAH..



sebenarnya dapat semua isi kat atas ni masa tengah nangis tadi..hhehehe..Alhamdulillah dapat ilham nak tulis peringatan..

No comments:

Post a Comment