Friday, February 8, 2013

New Life

Assalamualaikum all :D
ya Allah rindunye aku dgn blog, hhehehe..dah seminggu aku duduk asghama penuuhh..SBPI Batu Rakit, BRaInS (Batu Rakit Integrated School) Kuala Terengganu...soo, I'm almost 500 km away from home, so sadd..
1st day - pendaftaran, time tu form 4 students sume ada kat dewan, sume berblazer..aku dah cuak dah time tu..then org first yg tegur aku is Afiqah, pengawas..masuk dewan seorg insan yg takkan pernah aku lupa inshaALLAH dtg tegur aku..my Buddy, Najwa Hidayah bt Abdul Razak Ramesh, hehe muka dia mcm peah..skang ni dia 1 dorm, rumah sukan, katil, unit uniform dgn dia..hehehee
malam tu start orientasi...blablabla then cikgu ckp nak 3 org calon utk penghulu n 3 utk penghuluwati..and budak2 ni dgn penuh konfiden nye calonkan nama aku and aku dgn penuh tak konfiden nye pegi depan..calon2 kat dpn sume budak lama, aku je baru so gini la jdnyee

aku rasa lain

then blablabla cerita kebaikan diri balablabla, penghulu dia syahmi hakim..senang hidup dia, dia just cakap 'Aku Tak Poyo' je waktu kempen..then penghuluwati tiba2 cikgu sebut nama aku..firstly aku ingat cikgu prank aku..tp tgk muka ckgu serius, aku pon dgn bangganya memegang title PENGHULUWATI, hikhik

hehehe, orientasi week sangat best..aku dapat group yg memang spoting and gila belake..
Najwa, Fatimah, Dayah, Fatin, Naya, Peja, Afiqah, Abu Ubaidah, Haziq, Akmal, Faris, Faiz Pokko...
masa lepak ngan dorg, mmg banyak gila la aku gelak..yg tak menahan tu dorg try ckp KL, tak leh bla gila, hahhahaha..Faiz lak oghe kelate try cakap ganu..pelik habis jdnyee..

so far my life in asrama is fine..basuh baju sendiri, toilet kongsi, hehehe..still each day aku akan teringat kat KL..mama, ayah,, jan, wen, my friends..but i try to be strong, macho kan, hehhee..every day I try very hard not to cry tapi ada satu hari tu aku nangis gila, hahhaha..sebabnye???????????????

ayah cakap ayah tak balik teganu raya cina ni..bulan 3 nnti baru jumpa ain, inshaALLAH

sedih tau bila dapat tau kita kena tggu 2 bulan baru buleh jumpa parent..nangis gila aku, wat malu je, hahaha.. tapi rezeki aku, skang ni aku dah selamat kat rumah dah, hehehhehe...bestnyeeeeeeeeeee dapat balik KL..tapi isnin dah balik tganu dah...

sekolah berprestasi tinggi, der..top 10 asrama penuh, der

2 comments:

  1. you make me crying badly la ainnnnn. plus lagu blog kau ni... nak.. lagi bertambah sayu hati aku. rinduukan kau :'( like seriously weh. i'm crying right now :'(

    ReplyDelete