Thursday, August 25, 2011

Assalamualaikum,
tadi ada ada majlis penutup Ihya' Ramadhan kat dewan..Teacher Fiza Saidin jadi MC =D..sibuk gak la tadi,sampai berlarilari kat tepi dewan tu..

pastu bila waktu balik,masuk kereta terus tidur jap..tak tahu la kenapa rasa penat sangatsangat..sampai rumah pon sambung tidur balik,bangun,solat zohor and then mandi..baru la rasa segar sikit..then,bila mama balik kena marah la pulak..tah macam mana aku boleh salah dengar arahan masa dalam kereta tadi,habis kena marah..sedih tau..then,adik aku pulak,aku tanya dia dengan lemahlembut bercampur senyuman yang habis menawan,dia jawab balik menengkin aku..ya ALLAH time tu aku rasa macam nak campak semua benda..kesabaran aku dah tahap maximum dah.

*kepenatan

.lepas tu aku amik wudhu',solat asar..masa time berdoa tu aku dah tak tahan..rasa tertekan sangat bila fikir pagi kena perli ngan cikgu sebab tak bawak buku,tengah hari tugas kat dewan,pastu rasa macam  dah kecewakan aina,petang kena marah ngan mama pastu adik aku cari gadoh..air mata aku mengalir time tu jugak..bila dah  nangis + doa tu baru rasa lega sikit..

pastu baru aku start fikir,'kenapa aku tak leh tahan semua ni? aina dengan irdina tadi lagi sibuk,kau setakat kena marah,tu pun nak nangis..'sekang baru aku tahu,aku bukannya tough sangat macam bebudak kelas aku cakap..aku CENGENG,bila ada problem mesti nangis..aina berkalikali ganda lagi tough dari aku..bukan setakat mental je,fizikal lagi la..dia boleh bumping lebih 10 kali,gempak!so,betul la kaunseling yang aku buat hari tu..aku ni orang biru,aku suka main dengan emosi,air mata aku tu senang nak jatuh..hehe,caye tak? kak long 2 bestari kuat nangis,hehe..
i love to shed tears

4 comments:

  1. http://sweetsourcandylife.blogspot.com/2011/08/problem.html

    :ingtlah bahawa Allah memberi kita sesuatu dugaan kerana Allah thu kau mampu melakukannya:

    agak x percayalah :')
    haha , sabar ye kak long kak dik pong ade masalah mcm kak long :D

    ReplyDelete
  2. Ain, aku orang hijau :D Atoto, tak payahlah sebut pasal pumping tu weyh, maluuuuuuuuu

    Ala Kaklong, kitewwwww x marah uwn ngan awack :> Sonow you get to understand the pressure i feel everyday with no one trying to understand instead make rumors . Allah knows the best for all of his people, maybe this is one of the best for you . To remind yourself that He is testing you so that you can prepare yourself for bad situations thats gonna happen . Know that He'll always be with you, blessed be

    ReplyDelete
  3. youngmin:percayalah,hahaha..kaklong?kakdik? euuww.hahaha

    aina:hahaa,hijau? suka berfikir kan? and thhanks

    ReplyDelete