Monday, August 15, 2011

Perhimpunan

Assalamualaikum,
dah lama aku tak update blog kan,rindu lak aku kat blog vip ni..hari ni aku nak cakap pasal perhimpunan pagi tadi la..*nampak sangat dah takde benda lain nak cakap,haha

pada suatu pagi yang indah,chewah wat drama la pulak,pagi tadi perhimpunan kat dewan so,kitorang2 yg baju biru ni turun la dulu utk kemas2 dewan.ngek,masukmasuk je ada banyak meja yg kitorang kena alih..time tu boleh lagi cakap sesorang,lek2 sikit je ni,kontrol sikit kemachoan kau tu.tapi bila angkat je,perrggh gila berat meja tu. tah berapa kilo tah meja tu..yg aku pelik kerja angkat-angkat meja ni ramai pengawas perempuan yg buat.. lelaki sikit je,yg lain mana? pupus? sabarsabar pahala pagipagi isnin bulan ramadan kau dapat ain,berlipat kali ganda uh..

lepas habis kemaskemas tu,budakbudak pon masuk..pastu mula la memekak kat dalam dewan MUTIARA BESTARI tu..berapa kali kena tegur dorang buat dont know je,sabor je la...da la mike tak berfungsi time tu. n then secara tibatiba sorang abang ni menjerit kat atas pentas suruh diam..mula2 ada gak yg still bercakap kat belakang,kena jerit lagi sekali baru senyap 1dewan. dengan cikgucikgu sekali berhenti bercakap,hehe..beruk terkejut aku dengar abang ni jerit,yelah tak penahpenah dia buat camtu..selalu dia la paling sabar dalam kitorang yang biru ni..bengang kot,org tak dengar cakap..soo,kitorang yang birubiru ni pergi lah kat tengah nak suruh pelajar diam..abang tu cakap biru perempuan senang jaga girls,dengar cakap.. banyak betul,tertekan aku jaga diorang..

pastu bila semua dah bertendang bertenang,perhimpunan pon start..tadi cam takde pape sangat..just ada penyampaian hadiah untuk minggu bahasa,macam biasalah aku tak menang pape pon.dah habis perhimpunan tu ada pulak perjumpaan pengawas..kitorang pon konvoi laa gi belakang dewan.

mulamula abang A cakap pasal iftar esok,biasalah,pasal pakaianbayaranpenginapan and lainlain. pastu abang jerit tadi pulak,dia tegur pasal perhimpunan tadi la. dia cakap pengawas tak tegas,pengawas macam takde function duduk kat tengah,memang ar smart tapi takde guna...ok la bang,lepas ni kitorang tugas betulbetul..

Pastu turn cikgu pulak tegur kitorang..mulamula cikgu suruh kitorang tugas betulbetul semua tu la..pastu tibatiba cikgu masuk mood gila serious,cikgu cakap 'dalam bulan ramadhan yg mulia ni,saya mintak,bukan, saya nak korang clash la dgn pakwe/makwe korang..sakit hati bila dengar ada pengawas yg pakai baju biru ni        bercinta,maybe saya tak tahu tapi cikgucikgu lain tahu,ALLAH tahu..nak buat apa korang kapel ni? tak dapat pape pon..awak tahu tak yg kapel tu sama dgn mendekati zina?patutla result exam pengawas rendah..pelajaran awak disekat oleh maksiat..saya dah tak nak dengar dah yg baju biru ni bercinta,berkapel.. Celaka la korang yg still tak clash lepas saya tegur ni' lebih kurang camtu la cikgu cakap..kitorang semua da macam 'whoa! celaka?'..

balik tu aku tanya la ayah kapel tu haram ke? ayah cakap TAK! kalau tak cakap/buat bendabenda mengarut. habis kalau cakap i love u,u love me tu mengarut ke? hah tu mengarut la tu..aku tanya balik, ada ke orang tengah bercintan ni tak cakap bendabenda tu? ayah aku senyumsenyum je..pastu baru la aku faham macam mana kapel tu boleh jadi HARAM..thanks ayah..

p/s: esok ada iftar,kena pakai baju kurung..skang baru aku tepikir aku nak pakai kasut apa?aku mana ada kasut pompuan,selama ni aku pakai sneaker je tahu tak..

No comments:

Post a Comment